Logicx

Logicx verzorgt vervangend vervoer, berging en transport voor zowel zakelijke als particuliere klanten

Applicaties | API | Microservices

 

 

De case

Logicx verzorgt vervangend vervoer, berging en transport voor zowel zakelijke als particuliere klanten. Dit proces start bij de meldkamer van Logicx, waar alle verzoeken binnenkomen. Webavance bouwt en onderhoud het meldkamersysteem wat de medewerkers van de meldkamer de mogelijkheid geeft om alle dossiers te behandelen.

De meldkamer is het hart van de operatie van Logicx. Via deze applicatie worden een groot deel van de opdrachten afgehandeld. Het is complexe keten van informatiestromen met rechtstreekse communicatie met de ANWB en diverse andere partners.

Naast het meldkamersysteem, heeft Webavance de nodige andere applicaties voor Logicx ontwikkelt, die elk hun eigen functie hebben in het totale applicatielandschap van Logicx. Webavance ontzorgt op deze manier Logicx, zodat zij zich kan focussen op haar dienstverlening aan klanten.

 

Prototyping

De eerste opdracht die we voor Logicx mochten bouwen was een applicatie die het mogelijk maakte om auto's te kunnen uitgeven zonder handmatige tussenkomst. Dit is inmiddels een aantal jaar geleden, voordat de deelauto's en scooters gemeengoed werden.

 

 

Elke dienst een eigen applicatie

Logicx biedt diverse diensten aan ten aanzien van mobiliteit. Dit zijn zeer specialistische diensten met ieder eigen complexe vraagstukken. Om het overzichtelijk te houden voor de gebruikers, hebben we voor elke dienst een losse applicatie ontwikkeld. Denk aan transportportaal voor het (door)transport van de verschillende opdrachten of speciale applicaties voor de samenwerking met de politie en belastingdienst.

Tegelijkertijd overlappen veel functionaliteiten tussen deze verschillende applicaties. Door gebruik te maken van micro-services die in de verschillende applicaties gebruikt kunnen worden, hebben we ervoor gezorgd dat de redundantie in de code beperkt blijft, wat een flinke besparing van onderhoudskosten tot gevolg heeft.

24/7 ondersteuning

Het werk van Logicx eindigt niet op 17:00 en beperkt zich niet tot werkdagen. Logicx heeft dan ook behoefte aan de zekerheid van continue ondersteuning wanneer die nodig is. Webavance heeft haar ondersteuning dusdanig ingericht dat zij altijd zeer snel beschikbaar is wanneer Logicx issues heeft met de applicaties die het kernproces van de meldkamer verstoren. Zo kan Logicx ook 's avonds, in het weekend en op feestdagen klaarstaan voor mensen met pech langs de weg.